Esmaspäev, 29.märts 2021 Örnsköldsvik-Sundsvall-Gävle-Uppsala-Kapellskäri

Avaleht | Ettevalmistused | Eelmine päev |Järgmine päev | Sisukord

Hommikusöök oli eelmise hotelliga võrreldes palju lihtsam, koosnedes peaasjalikult võileibadest ja müslidest erinevate jogurtitega. Nälga ei jäänud keegi. Osadesse tubadesse oli laudadele jäetud erinevate kreemide komplekt. Küsimise peale, et kui palju need maksavad, öeldi, et need on külastajatele kingituseks. Selle peale rõõmustasid mõned meist väga.

Edasine sõit oli jällegi tavapärane. Aeg-ajalt tegime jalasirutus- ning WC-peatusi mõnes bensukas ja kaubanduskeskuses. Väikese ringi maanteelt kõrvale tegime Sundsvallis ja suurema ringi Gävles. Marge oli kunagi ammustel aegadel nädalakese Gävles stažeerimas käinud. Gävlest väljasõidul jäi meile tee peale ette spordikaupade outlet. Ehkki me keegi ennast sportlaseks ei pidanud, siis huvi kaupluse külastamise vastu oli kõigil ja kõik sealt ka midagi ostsid – alates sokkidest ja bahilidest kuni meriinovillase pesuni.

Pikema peatuse tegime Uppsalas. Kesklinnas parkimiskoha leidmine oli oodatult keeruline, üritasime isegi ühte maa-alusesse parklasse minna, kuid ühel hetkel sissesõidust kaugel edasi tuli kõrguspiirangu märk, mille alt me enam katuseboksiga edasi ei julgenud sõita. Tuli tagasi välja manööverdada. Kesklinnas oli hulgaliselt naelkummidega sõitu keelavaid märke, ilma eriliste valikuvõimalusteta ignoreerisime neid kõiki. Lõpuks leidsime parkimiskoha, kuid et parkimisautomaati lähedal ei olnud, siis jäi meil seekord pilet jälle lunastamata.

Jalutasime linna peal ringi, astusime sisse ka toomkirikusse, kuid olles seal juba ringi peale teinud, suunati meid viisakalt kirikust välja, sest kohe pidi seal hakkama kontserdilindistus. Jalutamise peale hakkasid pikapeale kõigil jalad risti käima ja et nii nagu paljudes linnadeski, oli ka Uppsalas avalike WC-dega paras ikaldus, suundusid naised suvalisse kohvikusse. Mehed kannatasid kangelaslikult edasi. Jõe ääres paistis lõpuks ka avalik WC. Kahjuks osutus see kindlalt lukus olevaks ja sisse pääseda meil ei õnnestunudki. Probleemi saime lõpuks lahendada kesklinnas oleva kaubamaja invaWC-s, kuhu sissepääsemiseks pidi samuti 10 kohalikku raha kaardi pealt maksma.

WC külastus jäigi meil Uppsala tipphetkeks, sest oligi käes aeg auto juurde tagasi pöörduda ja sadama poole sõitma hakata. Õnneks ei olnud usinad parkimiskontrollid meie autot tähele pannud ja meil õnnestus seekord trahvidest pääseda. Aga võib-olla ei olnudki see tasulise parkimise ala, seda me tagantjärgi ei hakanud uurima.

Teel sadamasse tegime veel peatuse kohakeses nimega Rimbo ja külastasime sealset supermarketit, et osta rootsi maiustusi ja muud paremat kraami koju kaasa. Kuulsat surströmmingut ei ostnud meist keegi.

Peatselt olime sadamas ja laevale minek sujus ilma igasuguste probleemideta. Majutusime kajutitesse ja enne õhtusöögile minekut olime seekord targemad – küsisime Gaidale kohe retseptsioonist merehaiguse vastaseid tablette. Õhtusöögilauas istusime sulgemiseni, peale seda läksime veel kajutisse, et hakata edasi-tagasi tõstma arvuti ja fotokates-telefonides leiduvaid pilte ja videosid.