2022.a. suusamatk

Viimane uuendus 17.02.2022

Disclaimer! Juhuslikult siia lehele sattujatele: Tegu ei ole reisibüroo poolt organiseeritava pakettreisiga, vaid omaalgatusliku suusamatkaga tsivilisatsioonist väljaspool. Kõik riskid on osalejate omal vastutusel!

Allolev Norra suusamatka plaan pidi algselt toimuma 2020.a. kevadel. Et siis tuli koroona koos kõikide piirangutega peale, jäigi matk ära. 2021.a käisime Polaar-Rootsis, saabuva matka toimumisaeg on planeeritud märtsisse-aprilli 2022. Rootsi matkapäevik on nähtav siin: https://koomaklubi.planet.ee/tehtud-suusamatkad/polaar-rootsi-2021-kungsleden/

NB. Kui siin lehel on viiteid norrakeelsetele lehtedele, siis üldiselt suudab google Chrome neid üsna edukalt inglise keelde tõlkida 🙂

Kohapeal ööbiksime võimaluse korral (DNT ja teistes) mägimajakestes. DNT majakestes ööbimise reeglid seoses Covidiga.

Matkapiirkonna kaart (klikitav, avaneval kaardil on võimalik erinevaid kihte valida).

Kuupäevad ei ole lõplikult paigas.

Selgunud on, et DFDS on ühe laeva liinilt maha võtnud ja väljumised on Paldiskist 21.03 E , 22.03 T, 26.03 L, 27.03 P õhtul ning 24.03 N, 25.03 R hommikul.

Kapellskärist vastavalt 27.03. 03.04 P, 28.03, 04.04 E, 29.03, 05.04 T hommikul ning 30.03. 06.04 K. 31.03, 07.04 N, 01.04, 08.04 R õhtul

Tallink Tln-Sto N 24.03. E 28.03

Sto-Tln N 31.03, L 02.04. 17:30, K 06.04. 

Päev 0,

Ärasõit õhtul Eestist. Võimalikud variant a) Paldiski-Kapellskäri ja sealt põhja sõitmine või b) Tallinn-Helsinki-Vaasa-Umea ning sealt edasi risti läbi Rootsi.

Päev 1,

Variant b korral ärasõit Eestist hommikul. Sõitmine kas mööda Soomet või mööda Rootsit. Ööbima jäämine kusagil Storumani kandis.

Päev 2,

Storuman-Umbukta autoga. Lõuna paiku jõuaks Umbuktasse ja asuks suuskadele. Tõenäoliselt me ei jõua onnidesse ja teeme telgiööbimise.

Must joon ca 9,5 km.

Grasfjellkoia onn, puuduvad voodikohad. Onn on lukustamata.

Päev 3,

Ööbima võiks jõuda kas Kjennsvasshytta’sse või Gressvasshytta‘sse (vt linke).

Päev 4,

Tiputõus Oksskoltenile. või teine variant tiputõusust (suvine rada).

Päev 5,

Jõudmine Rabothyttasse.

Päev 6,

Grafjellhytta’sse jõudmine 6 km. Võimalik tagavarapäev.

Päev 7,

Rosvatnet’i järvele jõudmine, ca 16 km. Arvatavasti telgiööbimine

Päev 8,

Rosvatnet- Spjeltfjelldalskøta. Arvatavasti telgiööbimine

Võib-olla ka Gressvashyttasse jõudmine.

Päev 9,

Jõudmine Umbuktasse, alustame tagasisõitu.

Päev 10,

Tagasisõit

Päev 11,

Jõudmine Eestisse

Marsruudi põhimõtteline skeem. Ei ole hetkel päevateekondade kaupa ja puudu on päevased kõrvalepõiked huvitavatesse kohtadesse nagu tipud jne. Musta joone pikkus on 97,6 km.
Sama piirkond, kaardil on punase ja roosaga tähistatud laviiniohtlikud piirkonnad

Korgfjelleti veebikaamera

Veebikaamera pilt Rootsi-Norra piiri lähedalt E12 maanteelt. Tõenäoliselt läbime meiegi seda kohta.
Veel matkapiirkonna (Helgelandi) veebikaameraid saab näha siit:

Matkapiirkonna kaardid sisseskanneerituna.

Mäe- ja murdmaasuusatamise väga head oskused ei ole eelduseks, küll aga peaks olema varasem kogemus mägedega ja lumel ööbimisega. Elementaarsed kasside (ja kirka) kasutamise kogemused võiks samuti olemas olla. Kassid on arvatavasti vajalikud Oksskolteni tiputõusul, muidu mitte.

Kohalesõit on isiklige sõiduautodega või pigem (renditud) väikebussiga. Stockholmist (Kapellskärist) võtab Google järgi kohalesõit ca 11+ tundi, seega arvestades reaalseid talviseid sõiduolusid jõuaks kohale teisel päeval. Päeva pikkus on sel ajal kohapeal umbes sama nagu meil.

Et sõiduks läheb ühele otsale 2 päeva (ca 1100 km) + laevasõit ja kohapeal võiks olla vähemalt nädalakese, siis Eestist ära oleksime ühe täisnädala ja mõned päevad veel.

Suusad saab panna katuseboksi, mis on olemas. Ööbimiskohta tee peal peab pisut uurima, põhimõtteliselt on enamus sõitu Rootsis, kus sadamast hakkame suhteliselt otse põhja sõitma. Praegu on ööbimiskohaks arvestatud Storumaniga Rootsis.

Eelarvest, aluseks on võetud 7 liikmeline grupp, kui on muu suurus, siis ühiskulude osa muutub vastavalt.

  • Laevapiletid kajutis (ilma söögita), maksavad koos väikebussi üleveoga ca 100-120€. Päringud on tehtud 05.12.2021.

Võimalikud Rootsi jõudmise variandid on kas Paldiski Kapelskäri-Storuman-Umbukta või Tallinn-Helsinki-Vaasa-Umea-Storuman-Umbukta

Tallinki broneerimissüsteemi hinnapäring (Tallinn-Stockholm) 828€/7 inimest, 2*B-kajut, (aknata) +Hommikusöök minnes +13€, tagasi tulles õhtusöök 34€

Tallinki broneerimissüsteemi hinnapäring (Paldiski-Kapellskäri), väljumine neljapäeval 30.03, reedest väljumist ei ole. 05.12 on broneerimissüsteemis mingi probleem, ei lase kajutit valida.

DFDS broneerimissüsteemi hinnapäring (Paldiski-Kapellskäri), 710€/7 inimest 2*aknata kajut. +Hommikusöök minnes +8.90€, tagasi tulles õhtusöök rootsi lauas 15€

Inimese kohta koos söögiga 125€

Bussirent ca 65€/päev+km. 11 päeva ~858€. Inimese kohta 123€

  • Tallinn-Paldiski-Kapellskäri-Umbukta*2 ca 2100km. Autokütus 2100km* 8l /100 *1,6€/l = 270€. 39€/inimene
  • Ööbimine tee peal minnes (Storumanis) ja tulles (kokku 2 ööd), ca 100+€
  • Kindlustus (Austria Alpiklubi, kestab terve aasta) ca 60€ (ei ole kohustuslik, aga igaüks võiks sellele mõelda)
  • Ööbimine kohapeal DNT ja teistes majakestes 150 +€
  • Toit ja gaas ~70€
  • Muud lõbustused…
  • Kogu eelarve 600-700€ piiresse jääda.

Esimese päeva võimalik automarsruut, läbi Rootsi minekul. Helsinki-Vaasa-Umea variant vajab veel kuupäevade ja kellaaegade läbikalkuleerimist.

Teise päeva võimalik automarsruut.

Tagasi autode juurde tuleme pühapäeva hommikul ja alustaksime sõitu tagasi lõunasse ning esmaspäeva õhtul jõuaksime laeva peale.

Matkapiirkonnast üldiselt

Veel Okstindani piirkonnast

Lumepuudust ei tohiks aprilli algul olla, lund paistab olema isegi mai teisel poolel:

Info: Einar, 56607451