Hibiinide suusamatk, märts 2004.a.

11.märts 2004.a. Liikumine mööda Kaskasjunjokki üles.

Sulailm ja raske liikumine mööda orgu üles. Oleme põhilise aja Murmanski grupist ees. Proovime liikuda nii, et eesminejad jätavad oma koti maha ja ajavad siis rada. Sellest kergest rajast aga kipuvad järgmised ikkagi läbi vajuma ja õiget rütmi päeva esimesel poolel ei õnnestugi saavutada. Pärast lõunat, kui liigume juba mööda Kaskasjunjokki üles, tundub, et ilm hakkab veidi jahenema, ilmselt oleme me ka veidi kõrgemal. Liigume pikalt mööda hõredat metsa ja jääme mitte väga kaugel metsapiirist telkima. Metsapiir on suhteliselt hajuv, hõredaid puid on veel pikalt mööda lauget orgu. Et meil ei ole ambitsioone väga lähedale kurule minekuks, siis on õhtul jällegi palju vaba aega. Kohtame ka gruppi, kes tulevad alla Lõuna-Partomtsorrilt ja ütlevad meile, et kurul on karniisid.
Vaba vesi toiduks on kahjuks üsna kaugel, ca 500 m. Hilisõhtul näeme üsna kenasid virmalisi vehkimas üle taeva.

Nutt ja hala :-)

Viie kuu pärast on minu sünnipäev. Kõik palutud seda tähistama.

Avanes hetkel väga mugav kirjutusasend, sest võtsime täna esmalt maha telgi ja penod, millel lesin jäid taeva alla. Eile leidsime eest ettevalmistatud laagripaiga, kus olid olemas kõik alates lahtikaevatud telgiasemest kuni kuivakateni. Samas on meid tabanud kevadsoojus ja lumi on väga raske ja see vähendab meie liikumiskiirust. Meie teekonnakaaslasteks on saanud Murmanski matkagrupp, kes eile käisid Raidot pühal tegevusel segamas. Kui vähegi suusk kannab, siis on sõitmine kut raudteel, aga kui sisse vajub, no siis põle muud kut kaeva välja. Penod tõmmatakse alt ära nii et lõpetan.

Dima

Sel päeval sõitsime mööda sisse vajuvat lund, tegime vara lõuna. Kostja tegi deodorantsist paugu (seesamune deodorants, mis kotist kotti reisis), ja õhtul meie Mariga nägime virmalisi, aga tagasitulles keegi ei uskunud meid, mõnitati meid ja virmalisi põtradeks, ja Jaan ütles, et ta on lugenud, et virmalisi märtsis ei saa olla :( Täpsustuseks olgu öeldud, et virmalised olid tõesti kenasti voogamas üle taeva, aga kuidagi tuli ju tüdrukuid lollitada - Igori vahemärkus)

Sveta

Üle pika aja on saabunud tõeliselt ilus hommik. Hetkel 0.8C sooja, aga öösel on külmutanud. Ja taamal idakaares sirab mäeveeru taga päike, lausa pimestav on temale pilku pöörata, aga lummav on tema kollakas valgus, mis täidab kogu Kaskasnjoki oru. Ja tuul – puhuks lained laksuma, kuid lainete puudumisel paneb metsa kohama.

Eileõhtune kiirlaskumisrada on katki tambitud, nii et minu tulemust enam kedagi üle sõida. Terve öö ma mõtlesin, millise määrde ma kurule tõusmiseks alla panen. Oleks olnud korralik -10C, oleks pannud kliistri alla, aga vaadates hetkel suusarada, siis ma ei jaksagi suusarajani sumbata. Ja-jaa- rada on jäine. Tõeline raudtee – ilma suusata saan isegi rajas astuda.

Otsus on selge – KLIISTER sooja.