Hibiinide suusamatk, märts 2004.a.

07.märts 2004.a. Laagri edasiviimine, radiaal Seidjärvele

Päeva eesmärk oli viia laager Murnuai jõele, et sealt oleks edaspidi hea minna kas Põhja-Tavajoki või Kuftuai kurule. Kuna plaanisime mitmeks ööks jääda sellesse kohta telkima, siis valisime laagripaika üsna hoolikalt, ei viinud laagrit päris metsapiirile. Pesitsemiskoha valisime tuulevaiksesse kohta suurte puude vahel, kus oli piisavalt küttematerjali ja ka lahtised kohad vee saamiseks ei olnud kaugel. Olles valinud välja sobiva laagripaiga, laskusime tagasi Seidjärve uudistama. Sõitsime Seidjärve mööda umbes ühe kolmandiku pikkust ja pöördusime tagasi. Et oli matka sisseelamise päev ja järgmiseks päevaks oli pikk radiaal kavandatud, siis eriti palju ei hakanud energiat kulutama.

Nutt ja hala :-)

Hommikul on taevas pilves, tuul puhub ja t on peaaegu 0C!

Ja mõnedel on endiselt pohmell …

Sveta

Metsas. Kell 16.45. Tänane redutamispäev on olnud oma nime vääriline. Liikuma saime laagrist kell 12.00 ja ega me praeguseks hetkeks üle 3km liikunud pole – vahele mahtus ka radiaalpõige järvele, mis senini tänase päeva nael. Metsa all, kus paks lumi, hakkab selgeks saama, et suusad on siin kui igapäevased jalavarjud, sest vastasel juhul ähvardab kohe reielihaseni sissevajumine. Tuul puhub seljale, nii et hetkel lõpetan ja lähen panen puhvjopi selga, sest külm ei ole hea. Aa veel, eilne päev pakkus samuti emotsioone, aga ei tekkinud momenti, kus kriblada. Raiskasime ahjupuid hommikul lõkke kütmiseks.

Dima

Samas metsas.

Joome suurepärast jõevett ja ootame Einarit ning Raidot, kes läksid luurele. Päevakene on omadega taas lõpule jõudnud, vaja veel vaid pesapaik välja vaadata. Kondid on pisut haiged, päris mõnus oli vahelduseks ilma kotita järvel suusatada. Mõnus on muidu ka. Mina ainult tropin pidevalt oma suusaklambritega, mis kuidagi kinni ei taha seista ei suusa ega saapa küljes:(

Haa, Nuum ja Pärn laulavad Agele ja Marile „Ämblikmeest“! Väga sensuaalne:)

Laura &B suusatab üksinda metsas, kõrv eristab tasast sahinat. Mina istun eemal koti otsas ja teostan inimvaatlusi. Väga põnev.

(Laura &@)

Õhtu 7.märts

Tõesti mugav on mul nüüd telgis olla, telgis on palav, aga ma vötsin särgi ää. Peaaluse langatuse lahendasin lappides ahjupuid paar kihti, panin veel perselapi penode ja pea alla veel puhvjopi. Oi ma olen rahul. Igor laidab samas oma kohta. Kirjutamisase on samuti väga hea. Viimasel kahel õhtul – ehk kahel esimesel olen mina Ivaniga küttepuid teinud. Nende tegemisel oli täna samuti tunda suuremat professionaalsust. Peale kahe puu mittekõlblikuks tunnistamist leidsime üle jõe kukkunud kuiva kuuse. Tõeline dünamiit. Kööginaat sai täna jõest kätte vedelat vett. Limbonaat tegutseb telgis. Hommiku peamine jututeema oli Darja liiga väike jalg, aga õhtune peamine fraas on olnud Tamme perse. Temperatuur on olnud küllalt kõrgel, nii et on olnud oodatust soojem. Igor tutvustab meile homset radiaalimarsruuti - loodetavasti saab homme jälle ronida.