Esimene päev Avaleht Kokkuvõte
Gruusia e. Georgia - საქართველო (Sak'art'velo)

Matkagrupi jagu huvilisi otsustas 2008.a. algul, et sellesuviseks mägedeskäimise kohaks saab Kaukasuse peaaheliku lõunapoolne külg, täpsemalt Gruusia ja Ülem-Svaneetia. Tahtsime teha umbes kolmanda kategooria mägimatka, näha meie jaoks veel käimata piirkonda ja kui võimalik siis ka nautida kohalikke veine ja Musta mere ääres lebotamist. Kindlasti tahtsime näha Adishi jäämurdu - tegu on Kaukaasia võimsaima jäämurruga - ja UNESCO kulturipärandi hulka kantud Ushguli küla. Matka idee sai meil alguse ilmselt tänu Kalle Kiiraneni 2007.aasta matkale. Vestlustest selgus, et tegu on äärmiselt tänuväärse matkapiirkonnaga ka praegugi ja turistid on seal vägagi oodatud.

Piletid Riia-Tbilisi-Riia said ostetud 18.veebruaril otse Airbalticu kodulehelt ja maksid kokku 1224 LVL, e. umbes 28240 EEK, mis teeb ühe pileti hinnaks veidi üle 4700 krooni. Tallinn-Riia bussipiletid maksid 275.- EEK ja tagasi samapalju. Reisikindlustust me eraldi ei teinud, kuid tegime alpinismikindlustuse IHI-s Jaan Künnapi alpiklubi kaudu. Õnneks läks meil kindlustusraha raisku, st. ei juhtunud ühtegi õnnetust :-)

Gruusias kehtib kõikjal kohalik raha (1 GEL (lari) on umbes 7 EEKi). Kohalikke sente e. tetrisid eriti ei kasutata. Raha saab vahetada suuremates linnades, vähemalt Tbilisis, Batumis ja Kutaisis nägime (ja ka kasutasime) pangaautomaate.

Menüü koostas Eva. Kuna minek oli lennukiga, siis toiduaineid Eestist kaasa eriti ei võtnud. Erandi moodustasid kuivikud ja purgiliha. Kindlasti oleks pidanud kodust kaasa võtma ka kartuliputrusid - neid ei õnnestunud kohapealt osta. Toidu ostsime põhiliselt Zugdidist, kuid samahästi oleks võinud osta ka Mestiast, hinnad ei olnud oluliselt kõrgemad ja valik oli peaaegu samasugune. Et lennukiga minnes ei tohi gaasi kaasa võtta, siis otsustasime, et ei hakka kohapealt gaasi otsima ja kasutasime bensiinipriimuseid (Primus Multifuel ja Coleman Apex II), mis kokkuvõttes töötasid väga hästi ka Mestiast ostetud bensiiniga.

Matka ettevalmistamiseks tutvusime paljude peamiselt venekeelsete materjalidega. Väga hea viidetekogu on juba ülalpoolmainitud Kalle Kiiraneni lehel, muudest võiks soovitada veel näiteks Elbruse ümbruse ja Kesk-Kaukasuse mägede lehte, Bezengi oru mägede lehte ja sama lehe põhilehte.

Kogu matka organiseerisime ise, ei kasutanud reisibüroode teenuseid ega muud kõrvalist abi.