7. märts

lõuna mõõtmata
õhtu-13
õrn pilvevine, pea tuuletu

Ööbime arvatava kuru nr. 67 all Toitsi kaardi järgi. Ärgatakse lootuses, et möödunud öö jääb viimaseks külmööbimiseks.

Tõusmiseks valitakse parempoolseim (=idapoolseim) kurukandidaat. Algul on leebe sikk-sakk, mis kõrgemal sügavama lume, järsema nõlva ja kitseneva kuluaari tõttu raskemaks muutub ja lõpuks enamusele grupile järsu ja võhmale võtva trepiga lõpeb. Einar ja Kristinka lähevad üles harjale ja piki harja põhjapoole, et selgust saada meie edasiliikumisvõimaluste koha pealt. Kogu tõus kestis u. 3 tundi. Luuregrupp naaseb otsusega tagasi alla minna. Pole läbipääsu üle peaaheliku, vaid saaksime külgorgu. Liugleme alla. Nõlva all süüakse lõunasöögist ära kõik, mida võimalik külmalt süüa, sest supikeetmisele ei ole mõtet pärast päeva edutut algust aega raisata. Tehakse otsus kulutada järelejäänud aeg luureretkedeks kahele teisele kurukandidaadile. Einar-Kristinka vasak- ehk läänepoolsele, millest looodetakse, et see viib kõrvalorgu, kus meid ees ootavad kamalutäis 1A kurusid. Beketov-Vahur suunduvad esialgse plaani kohaselt keskmise kurukandidaadi peale (kirdes), poolel teel nõlva alla saavad Einarilt uued juhtnöörid sellele kurule mitte minna, vaid tõmmata otse kurust ja väikesest tipust vasakule (põhjapoole) jäävat nõlva üles aheliku harjale, ilmselt, et näha teisele poole. Mait, Alex, Kelly, Toits ja Kati jäävad vanasse laagrikohta magamiskotte kuivatama, laagrit yles lo"o"ma ja õhtusööki keetma.  Parasjagu selleks ajaks, kui magamiskotid laiali laotatud, on luurajad jõudnud huvitavate kohtadeni. Binokliga on hea jälgida, kahjuks magasin maha võimaluse binoklist jälgijate laused ja oletused sündmuste arengu kohta  otsereportaazhina  päevikusse jäädvustada. Teen vaid kokkuvõtte  binoklimeeste jutust ja sellest, mida ise nägin.

Einar ja Kristinka jõudsid umbes 40-50 siksakiga (Alex luges) kurule, vaatasid ringi, ronisid piki põhjaharja ülespoole ja jäid Vahurit-Genkat jälgima. See paar on ka siinsele rahvale kõige huvipakkuvam. Kitsas ja suht järsk sik-sak kaljude alla, seal jätavad suusad maha ja ilma edasi. Genka läheb ees mööda kaljusid harjale, kõnnib piki harja, teeb segaseid liigutusi. Vahur ootab alul kaljude all, siis järgneb diagonaalis mööda kuluaarilund. Paistab, et on sobilik lumi jala minekuks. Vahur jääb tükiks ajaks kuluaari ülemisse parempoolsesse ossa millegagi tegelema. All laagris vaatlejatele sigineb  mure hinge. "Vahurile paanika eest 5 miinust," kommenteerib Mait. Mõistatatakse, milles asi, miks ta edasi ega tagasi ei liigu. Vaatevälja ilmub taas Beketov ja sammub kuluaari mööda Vahuri poole. Vahuril jalad külmetavad ja tegeleb saabastega, otsustatakse laagris, 5 miinuspunkti võetakse maha, sest külmetavad jalad ju ongi paanika. [Hiljem tuli valja, et tegelikult oli ta jõudnud  firnini ning nägi ränka vaeva jääkõvasse lumme astmete tegemisega.] Vahur käib samuti harjal ära ja tulevad mööda lund (mitte kaljusid, kust Beketov läks)  sammudes alla. Päike on juba ammu harja taha kadunud, läänetaevas roosatab. Kristel ja Einar jõuavad tagasi veidi enne, kui Beketov ja Vahur laskudes suuskade juurde jõuavad.

Kristeli-Einari seisukoht. Org, kus me oleme, peab olema see, mis Toitsi kaardil järvega on. Gunnari ja Vahuri käidud koht on kuru. Mait vaidleb ägedalt vastu, sest ta on vahepeal Toitsi kaardi edukalt ümbritseva maastikuga sobitanud ning j&otide;udnud teistsugusele järeldusele.[Hiljem selgub, et olime siiski planeeritud 67. kuruga  orus.] Õhtu on käes ja võib julgelt öelda, et Einaril oli ilma suhtes õigus. Pilvine lõunataevas eelmisel õhtul ei rikkunud ilma sugugi.  Tjungurini on jäänud vaid 3 päeva: 8., 9. ja 10. märts. Kui peaahelikust üle saame, tuleb kibekiiresti alla uhada. Arutatakse, kas toitu tuleks kokku hoida või mitte. Beketovi ja Vahuri naasemine jääb päris hämarasse. Nad jõuavad tagasi tugevas hämaruses ja positiivsete uudiste ning tuurikirjaga, Tuurikirjas seisab, et veebruaris venelased seda kuru Nemõtski kuru pähe võtnud. Õhtusöök möödub kõige rõõmsamates meeleoludes. Kuru on olemas, mis sest, et tõus sellele näib ränk. Jäljed on igatahes ees. Teisel pool kuru olla mõnus ümarate  vormidega liustik.